Wydawca: Galeria Piekary / Verbum Sp. z o.o.
Partner: Fundacja 9/11 Art Space
Kuratorzy: Barbara Piwowarska, Cezary Pieczyński
Teksty: Barbara Piwowarska, Jan Michalski, Krystyna Czerni
Redakcja merytoryczna: Barbara Piwowarska
Redakcja: Magdalena Piłakowska, Emilia Chorzępa
Tłumaczenie: Szymon Nowak
Fotografie: Zygmunt Gajewski, Jerzy Grzegorski
katalog do wystawy, 2018
Patronat medialny: Artinfo.pl, Contemporary LYNX, Magazyn SZUM
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury
Katalog pt. Jadwiga Maziarska: Jak mam Panu na to odpowiedzieć? jest wydawnictwem uzupełniającym wystawę w Galerii Piekary (23.11-21.12.2018). Zarówno wystawa, jak i katalog są wynikiem kuratorskiej idei prowadzenia dialogu z artystką, opartego na przekornej grze oraz zestawieniu ze sobą autorskich wypowiedzi i dzieł Jadwigi Maziarskiej.
W katalogu opublikowano tekst kuratorki wystawy – Barbary Piwowarskiej oraz wywiad Krystyny Czerni z Jadwigą Maziarską, przeprowadzony w 1994 roku dla TVP Kraków, dobitnie dookreślający relację między dziełami artystki a obszarami jej zainteresowań i poglądów na sztukę, i esej Jana Michalskiego, niezwykle osobisty i subiektywny w wyrazie, skupiający się na wyrysowaniu portretu charakterologicznego artystki. Teksty dobrze korelują z obszerną, i uzupełnianą przez najważniejsze wypowiedzi Maziarskiej zachowane w wywiadach, notatkach i wieloletniej korespondencji z najbliższą przyjaciółką Erną Rosenstein, warstwą ilustracyjną w katalogu. Takie zestawienie pozwala czytelnikowi na refleksję na temat skomplikowanych związków między wizualnością dzieł Maziarskiej i jej wypowiedzi, którymi nieraz bawi się, zwodząc widza i zmuszając go do samodzielnego przemyślenia dzieła i polegania na własnych intuicjach.
Projekt jest próbą spojrzenia na twórczość polskiej artystki jako odważnej prowokacji czy pola intelektualnych rozgrywek z widzem, w których odbiorca musi czujnie kontrolować związki zachodzące między obrazem i tekstem, godzić się z nimi lub podważać je.